City dressing voor Provincie Flevoland

Na een spannende pitchronde kwam KIEK reclame als winnaar uit de bus met onze ‘green vibes’ campagne! Opdrachtgever voor deze campagne was Provincie Flevoland. Het doel? Onze prachtige provincie en haar groene ondernemers in de schijnwerpers zetten!

In 2022 kwam de Floriade naar Flevoland. Provincie Flevoland wilde dit project graag breder uitlichten in de provincie, niet alleen ter promotie van de Floriade zelf, maar voor de hele provincie en haar groene ondernemers. KIEK reclame ontwikkelde samen met zusterbedrijf SPIKKER de ‘green vibes’ campagne. Een brede campagne die zowel online als offline werd ingezet ter promotie van de Floriade én ter promotie van de hele provincie en haar groene ondernemers. Zowel toeristen als inwoners van Flevoland maakten op deze manier kennis met al het moois dat de provincie te bieden heeft.

#Greenvibes

Doel van deze campagne was enthousiasmeren en activeren. Dit deden we op twee manieren: door de green vibes ook echt zichtbaar te maken in de provincie en door initiatieven waarvoor inwoners zichzelf aan konden melden om de green vibes te laten stromen.

Zichtbaar in de provincie

Naast ontwikkeling van het idee voor de campagne, maakte KIEK reclame samen met zusterbedrijf SPIKKER ook de vertaalslag naar het ontwikkelen van de huisstijl, het leveren van de verschillende materialen en de aankleding van verschillende gebouwen, plekken en steden. De green vibes waren in 2022 overal zichtbaar in de provincie, denk aan:

  • Banieren met doorkijkborden op verschillende locaties
  • Vlaggen en borden langs verschillende toegangswegen
  • Verspreiding van het beeldmerk door de provincie
  • De beplakken van verschillende gebouwen met de ‘groene stroom’
  • Signing en bewegwijzering in Almere
  • Aankleding van het provinciehuis in Almere, binnen door de groene lijn als looproute te gebruiken, buiten door middel van signing op het gebouw

Door de hele provincie werd de huisstijl ingezet om het bewustzijn te vergroten. Zo stroomden de green vibes overal!

Online campagne

Naast offline, werd ook online campagne gevoerd. In samenwerking met Visit Flevoland zijn verschillende toeristische trekpunten in Flevoland uitgelicht. Zusterbedrijf SPIKKER nam dit voor haar rekening. Zij maakten diverse video’s van prachtige uitjes in Flevoland, geschikt voor diverse doelgroepen. Deze commercials werden ingezet op social media en televisie. Door in te zetten op drie verschillende doelgroepen – de avonturier, de actieveling en de genieter – liet Flevoland zien dat onze provincie voor iedereen wat te bieden heeft!

Ook voor ondernemers

Ondernemingen met groene initiatieven, zoals duurzaamheid, maatschappelijke inzet en lokaal ondernemerschap, konden zich aansluiten bij de green vibes campagne. Voor hen was een toolkit beschikbaar om ook je eigen onderneming om te toveren tot green vibes onderneming. Het mooiste initiatief werd beloond met de green vibes award!

Na 2022

Na afloop van de Floriade heeft Visit Flevoland de borden en vlaggenmasten kunnen hergebruiken. De kenmerkende groene lijn blijft een zichtbaar herkenningspunt en sluit ook mooi aan bij hun campagnes. Zo kon het materiaal duurzaam worden gebruikt!

We kijken met veel plezier terug op onze samenwerking met Provincie Flevoland en Visit Flevoland. De green vibes campagne was een goede aanvulling op de promotie van toerisme in de provincie en heeft verschillende mooie initiatieven en ondernemers in Flevoland in de schijnwerpers gezet. Een campagne op grote schaal, iets waar we met onze aanpakkersmentaliteit maar wat graag de mouwen voor opstropen. Zo zie je; doorzettingsvermogen, nuchterheid en passie komen ook terug in de prachtige provincie waar we bij horen, het groene Flevoland!